• loppiainen
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Miehen pakonomainen tarve vilkuilla muita

En tiedä olenko nyt oikeassa paikassa, mutta ehkä joku voi auttaa täällä tai kommentoida. Parisuhteemme on nyt hajoamassa sen takia että minulla on pakottava tarve vilkuilla muiden naisten takapuolia. Asumme vielä toistaiseksi yhdessä ja yritimme lasta myös jotain kuukausia, ei kuitenkaan aktiivisemmin kuin jättämällä ehkäisyn.

Puolisoni huomautti tavastani jo reilu vuosi sitten kun olimme tapailleet jotain kuukausia. En ajatellut enkä edes huomannut tekeväni niin, ja kuvittelin sen olevan vain hänen mustasukkaisuuttaan jäänteenä hänen vanhasta suhteestaan. Asia ei kuitenkaan helpottunut kuukausien saatossa, välillä meni paremmin mutta pikkuhiljaa tästä alkoi tulla sellainen ongelma että tyttöystäväni suuttui ihan tosissaan jos huomasi minun vilkuilevan. En myöntänyt kertaakaan hänelle asiaa enkä oikeastaan itsellenikään.

Kuvittelin aina olevani hyvä mies joka ei petä puolisoaan eikä loukkaa tarkoituksella. Huomasin kuitenkin ärsyyntyväni hänen tavastaan huomautella että miksi vilkuilen muiden takapuolia ja kysymyksiä painostavasti eri tilanteissa että teinkö niin. En ikinä myöntänyt sillä hetkellä, en uskaltanut kun pelkäsin hänen suuttuvan. Ajattelin että hänellä se ongelma on. Nyt suhde taitaa olla ohi, ja olen mielessäni syyttänyt häntä jopa siitä että vilkuilen. Sen olen huomannut. Tarkkailin omaa käytöstäni pari kuukautta ja kirjoitin päiväkirjaa, hän oli oikeassa. En kääntele päätäni näkyvästi, en nostele kulmakarvoja, vislaile tms mutta vilkaisen kuitenkin. Lähes huomaamattomasti.

Otin hänen pyrkimyksensä itseeni jotenkin kontrollointi tai vallankäytön keinoina, ajattelin hänen yrittävän pompottaa minua. Hän kertoi että koki minun tekevän niin kun en ole lopettanut asiaa. Eron partaalla tuntuu että molemminpuolinen luottamus ja voimat ovat menneet, paluuta ei varmaan ole. Mutta pelkään että pääsenkö tavastani eroon ja mietin että olimme todella rakastuneita, elämä oli monella tavoin mielettömän ihanaa lukuunottamatta tätä.
    Lainaa
  • samat sanat

Viestä on moderoitu.
    Käythän lukemassa Netiketin Info-osiosta.
    Iloisin terveisin
    Perheaikaa-tiimi

Lainaa
  • vilkuiluasiaa

Tärkeä pointti parisuhteessa. Mullakin (olen 58v mies) sama 'ongelma' oli 3 vuotta sitten, kunnes minä itse (ilman ohjausta) lopetin sen kokonaan. Nyt saan tyydytystä, että hallitsen itseni ja siitä, että pyllyt eivät enää merkitse minulle kadulla mitään, olen jotenkin niiden yläpuolella ja ne saa nyt vilkuilla minua! Hyvä mieli minulla nyt jo 3v!

Lainaa
  • keski-ikäinen
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Muiden vilkuilu

Käsitykseni mukaan tuo ilmiö johtuu osittain geeniperimässämme miehinä, etsimme alitajuntaisesti kokoajan parittelumahdollisuutta jotta saisimme jälkeläisiä. Sen sopimattomuus ilmiönä nykymaailmaan ja parisuhteeseen on joka tapauksessa selvä, se on ilmiönä epäkunnioittava ja epäkohtelias omaa kumppania kohtaan.

Itse löydän tuohon ratkaisun ajatuksesta/sanonnasta "toimi niin kuin haluat muiden toimivan sinua kohtaan".. Eli en halua että kumppanini kuolaa muiden urosten perään joten keskityn tuommoisessa tilanteessa katsomaan ihailevasti omaa kumppania silmiin ja säilyttämään huomion hänen katseessa kunnes tilanne on ohi. Teen tämän kohteliaisuuden tunteella kumppania kohtaan ja olen kokenut että se on hyvin arvostettu. Pieni ele, mutta suuri merkitys parisuhteelle.

Toivottavasti on apua.

Lainaa
  • Sama tilanne
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Mieheni vilkuilee myös

Olemme lähes 40 v pari, yksi lapsi. Olen huomannut mieheni katselevan ihan päiväsaikaan kadulla liikkuessa parikymppisten tyttöjen takapuolta ihan jatkuvasti ja pitkään. Lapsen jälkeen tämä alkoi. itse olen seksuaalisesti aktiivinen, puolisoni suoraan sanottuna ei. Hän ei tee aloitteita ja tulen torjutuksi 9/10 kerrasta varmaankin. Olen normaalipainoinen ja puoleensavetävä, oma takapuolenikin ihan ok.. Mies ei puhu haluttomuusasiasta mitään. Seksuaalista kosketus on vain rakastellessa. Muutoin hellä pusu Kylläkin. En voi elää elämääni tällä tavalla. Mikä avuksi tilanteeseen?

Lainaa
  • TERTTU
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

tosi ärsyttävää...

Ollaan oleu naimisissa 20 vuotta.Olen huomannut alkuajoilta lähtien että mieheni myöskin vilkuilee nuoria neitosia,jopa kääntää helkkari päätään katsoakseen jonkun perään...myös autolla ajaessa,ja kävellesä esim kauppakeskuksissa,minun kanssani.Luuleeko ,etten huomaa,vai onko niin tyhmä,ja pakkomielteinen.

Olen huomauttanutkin asiasta usein,mutta hän ei ole sellaista muka tehnyt...vaikka sanon että luuletko etten näe.

Tapa on niin ärsyttävä,että olen monasti miettinyt,että menköön kokonaan muiden periä tuijottelemaan,,koska muutenkin on vikitellyt nuoria tyttöjä ikäänsä nähden ,josta on jäänyt kiinni.

Tällainen on sairaaloista pakkomiellettä,ja ihminen ei todellakaan ole terve persoonaltaan.Nuoret naiset,jos huomaatte tällaista käytöstä,jättäkää heti tuollaiset miehet,ettei tarvii myöhemmin katua!

Lainaa
  • Luonto on aina kaunista
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Mitä vikaa katsomisessa on?

On aivan normaalia ja tervettä, että mies katselee ympärillään olevia vieraita naisia. Siinä ei ole mitään taka-ajatusta, naisethan ovat myös luontoa ja luonnon estetiikasta kuuluukin nauttia. Jos oma vaimo siitä huomauttaa, niin tämä on varmaa seksin tappamista, joka kohdistuu nimenomaan siihen huomauttajaan itseensä. Eli huomauttajaa ei pysty enää ajattelemaan mitenkään seksuaalisesti. Asiat vain ovat näin, sikäli kuin olemme luonnon olioita, sanoo moraali tai etiketti mitä tahansa.

Katselevathan koirien harrastajatkin muiden ihmisten koiria, vieläpä erirotuisia. Jos joku ei ole kiinnostunut koirista yleisesti, ei hän voi olla kiinnostunut myöskään omastaan. Mitä tapahtuu, jos koira alkaa purra omistajaansa aina, kun tämä katselee muita koiria? Vähentääkö va lisääkö tällainen käytös omistajan kiinnostusta omaa koiraansa kohtaan?

Miehelle oma vaimo on yhtä rakas kuin oma auto. Jos mies menee oman harrasteautonsa kanssa ajelulle, katseleeko hän silloin myös muita autoja? Kyllä katselee. Vaikka oma auto olisikin jo romu, sellainen mihin miehellä on varaa, se on kuitenkin rakas ja sen kanssa harrastetaan autoilua, johon kuuluu kaikkien autojen katseleminen.

Mitä tapahtuisi, jos oman auton moottori alkaa käydä katkonaisesti aina, kun vieraita autoja katsellaan? Autoiluhalut häviävät heti, kun ajattelee omaa autoa.

Niinpä, ei kannata murjottaa miehelle vaan mennä suosiolla siihen peliin mukaan. Näin opit tuntemaan miehesi naismakua ja pystyt tarvittaessa vaikuttamaan sen kehittymiseen toivomaasi suuntaan.

Lainaa
  • Vieras
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Huh

Luonto on aina kaunista kirjoitti:On aivan normaalia ja tervettä, että mies katselee ympärillään olevia vieraita naisia. Siinä ei ole mitään taka-ajatusta, naisethan ovat myös luontoa ja luonnon estetiikasta kuuluukin nauttia. Jos oma vaimo siitä huomauttaa, niin tämä on varmaa seksin tappamista, joka kohdistuu nimenomaan siihen huomauttajaan itseensä. Eli huomauttajaa ei pysty enää ajattelemaan mitenkään seksuaalisesti. Asiat vain ovat näin, sikäli kuin olemme luonnon olioita, sanoo moraali tai etiketti mitä tahansa.

Katselevathan koirien harrastajatkin muiden ihmisten koiria, vieläpä erirotuisia. Jos joku ei ole kiinnostunut koirista yleisesti, ei hän voi olla kiinnostunut myöskään omastaan. Mitä tapahtuu, jos koira alkaa purra omistajaansa aina, kun tämä katselee muita koiria? Vähentääkö va lisääkö tällainen käytös omistajan kiinnostusta omaa koiraansa kohtaan?

Miehelle oma vaimo on yhtä rakas kuin oma auto. Jos mies menee oman harrasteautonsa kanssa ajelulle, katseleeko hän silloin myös muita autoja? Kyllä katselee. Vaikka oma auto olisikin jo romu, sellainen mihin miehellä on varaa, se on kuitenkin rakas ja sen kanssa harrastetaan autoilua, johon kuuluu kaikkien autojen katseleminen.

Mitä tapahtuisi, jos oman auton moottori alkaa käydä katkonaisesti aina, kun vieraita autoja katsellaan? Autoiluhalut häviävät heti, kun ajattelee omaa autoa.

Niinpä, ei kannata murjottaa miehelle vaan mennä suosiolla siihen peliin mukaan. Näin opit tuntemaan miehesi naismakua ja pystyt tarvittaessa vaikuttamaan sen kehittymiseen toivomaasi suuntaan.
    Huh mikä mies. Kuten muutama muukin tuossa edellä. Sinunlaisesta miehestä ei saa mitään muuta kuin harmia. Ehkä vertaisen voit saada joka katselee samoin muita miehiä ja vähän kokeileekin niitä.

Viestiä on moderoitu. Tutustuttehan netikettiin Info-osiossa.
    Aurinkoisin terveisin Perheaikaa.fi -tiimi

Lainaa
  • NanaAdeline
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Miksi haittaisi?

En ymmärrä, miksi sen pitäisi haitata minua, jos mieheni katselee toisten naisten takamuksia. Korkeintaan saattaisin olla kateellinen siitä, ettei itselläni ole yhtä hyvä pylly, mutta se ei ole mitenkään mieheni ongelma.

Lainaa

Osallistu keskusteluun

Kirjoitat vieralijana. Kirjaudu sisään kirjoittaksesi rekisteröityneenä käyttäjänä.