• Kielo-Väestöliitto
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    vaestoliitto Ilmianna asiaton viesti

Kirsikalle

Kiitos, että jaoit kokemuksesi! Keskusteluapua voit saada esimerkiksi Väestöliiton vanhemmuuskeskuksen nettivastaanotoilla. Niitä löytyy osoitteesta: http://nettipalvelut.vaestoliitto.fi/nettivastaanotto/pienten-lasten-vanhemmat/ Keskusteluapua löytyy myös erilaisista maksullisista terapiapalveluista.

Älä jää yksin, vaan hae itsellesi apua!

Ystävällisin terveisin

Perheaikaa-tiimi
    Lainaa
  • Kukkanen
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Tämä on ehkä vaikeinta

Nilla-Väestöliitto kirjoitti:Seksuaalisen halun puute ei ole este huomioida oman kumppanin seksuaalisia tarpeita. Huomioiminen voi tapahtua esimerkiksi hyväilemällä käsin tai suulla tai vaikkapa erilaisten seksilelujen avulla. Jos puolisomme pitää meitä tärkeänä, hän haluaa ottaa meidän tarpeemme huomioon – jos puhumme nyt seksuaalisen halun puutteesta emmekä haluttomuudesta huomioida oma kumppani.

Tuttuja tarinoita naisilta. Kommentoinpa itsekin vielä tähän vanhaan ketjuun. Meillä on nyt takana ehkä kolme seksitöntä vuotta ja sitä ennen pitkiä vastaavia kausia ja eiköhän se tästä vaan jatku. Melkein vaikeinta minusta on, kun mieheni toimii tuon yllä olevan neuvon mukaan, eli hyväilee minut orgasmiin käsin, mutta ei itse millään tavoin näytä, että haluaisi vastapalvelusta tai mitään muuta, saati että näyttäisi siltä, että hän nauttii itse siitä mitä tekee minulle, haluaisi hyväillä minua jne. Siitä tulee tyhjä ja kauhea olo. Varmaan mieheni ajattelee tekevänsä minulle hyvää ja huomioivansa minua, mutta hän tekee vain pahaa. Tunnen itseni entistä arvottomammaksi ja vastenmielisemmäksi, kun tuntuu että mies koskee minuun vain velvollisuuden takia, koska hän haluaa olla minulle kiltti, huomioida minut, mutta ei silti kuitenkaan halua minua. Sanaton viesti on, että en ole haluttava, en ole yhtään mitään.

Hiljattain jossain tutkimuksessa saatiin tulokseksi, että yksi seksuaalista halukkuutta lisäävä tekijä on se, että partneri osoittaa haluavansa sinua. Entä jos partneri osoittaa selvästi, että EI halua, kuten tuossa tilanteessa? Minun kohdallani ainakin siitä seuraa vain pahaa mieltä, voimatonta kiukkua, väsymystä, katkeruutta. Olen lukuisia kertoja itkenyt tuollaisen tilanteen jälkeen, kun aina on aluksi herännyt toivo, että jospa mies nyt haluaisi itsekin, ja kun ei halua, minä itken ja vannon että ei enää koskaan tätä, elän loppuikäni ilman seksiä, eroan tuosta miehestä (lasteni isästä, miehestä jota rakastan). Säälihyväily on oksettavinta mitä tiedän.

Minä siis omasta kokemuksestani sanon, että tuo Nillan neuvo on ainakin minun kohdallani niin väärä kuin voi olla.

Lainaa
  • Titta
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Ei enää seksitöntä suhdetta

Jos tapaisin nuoremman itseni, kehottaisin lähtemään ajoissa seksittömästä suhteesta. Heti ei pidä luovuttaa, mutta sen verran realisti pitää olla, että jos seksittömyys on kestänyt vuosia, niin oma mielenterveys kannattaa pelastaa, vaikka mies olisi muuten ihan huipputyyppi ihmisenä. Miehen haluttomuus syö itsetuntoa, vie tunteen naiseudesta ja pahimmillaan seksin puute haluttoman miehen kanssa johtaa siihen, että oman elämänhalun säilyttämiseksi joutuu tekemään töitä.

Lainaa
  • Mies ei jaksa haluta

Sama tilanne minulla mieheni kanssa..minä haluaisin vaikka jokapäivä mutta miehelle riittää kerran kuussa jos silloinkaan..puolustelee haluttomuutta stressillä ja väsymyksellä mutta ei se aina voi syy olla. Minussa ei kuulemma ole vikaa...

Silloin kun on seksiä hän sanoo sen olevan mahtavaa..mutta seuraavassa lauseessa silmää vinkaten sanoo että nyt tätä seuraavan kerran kk päästä...olen usein koittanut tehdä aloitetta mutta ei siitä vaan tule mitään ja omat halutkin alkaa hiipua torjutuksi tulemisen pelossa. Mielummin sitten hoitelee itse itsensä miehen kuorsatessa vieressä. Todella ikävää tuhlata elämänsä seksittömässä suhteessa. En haluaisi miestäkään vaihtaa koska muuten meillä on kaikki asiat hyvin. Miten te olette yrittäneet herättää keskustelua? En haluaisi painostaa miestäni koska asia on kuin liukas saippua..mitä enemmän yrität sitä kauemmas karkaa...olen epätoivoinen...

Lainaa
  • Kyllästynyt
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Haluton mies

Mukava lukea kaikkien kommentteja. Itse jään ihmettelemään mistä näitä haluttomia miehiä tulee?

Meillä on usein monta kuukautta selibaattia. Ja torjutuksi tuleminen on todella hirveä tunne. Itse en enää tee aloitteita seksiin sen takia, että pelkään torjutuksi tulemista.Mies ei tee aloitetta. Hän pelkää, että lapsi huomaa jos me harrastamme seksiä. Kahdenkeskistä aikaa on ja mahdollisuuksia seksiin on, muttei ole halua.

Usein mietin, että lähden suhteesta. Olen puhunut miehelle tästä, että pinna kiristyy kun suhde on liian sisarellinen kun seksi puuttuu tai sitä on liian harvoin. Silloin kun seksiä on se on hyvää ja yhteys löytyy. Sen jälkeen menee jonkin aikaa hyvin ja hellyyskin säilyy. Pikkuhiljaa sitten välit taas kylmenevät. Ja hermoja alkaa rassaamaan. Mieskin muuttuu valittavaksi. En ymmärrä miksi ei voi säännöllisesti rakastella kun silloin on kaikilla asiat paremmin?

Lapsikin on vasta 10v. Joten tulee asumaan kotona vielä pitkään.

Usein olen turhautunut ja kiukkuinen kun en saa tarpeeksi seksiä.

Miesten haluttomuus on tabu. Elokuvien romanttiset kohtaukset ärsyttävät kun itsellä ei ole seksiä. Mieskin niitä katsoo vaan, muttei itse toimi. Voiko olla ärsyttävämpää. Aina kun otan asian puheeksi saan seksiä. Mutta olishan kiva kun mies haluaisi itse ja aloittaisi ja näyttäisi intohimonsa.

Kylmiä kausia liikaa suhteessa, aiheuttaa sen että mielessä käy välillä seksisuhteen luominen johonkin toiseen mieheen. Vielä ei ole moraali antanut myöten.

Lainaa

Osallistu keskusteluun

Kirjoitat vieralijana. Kirjaudu sisään kirjoittaksesi rekisteröityneenä käyttäjänä.