• sallamaarit
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Kokemuksia toistuvista keskenmenoista?

Koin tässä juuri hiljattain kolmannen peräkkäisen keskenmenon vuoden sisään. Toipumisen jälkeen pitäisi tehdä päätöksiä miten tästä eteenpäin. Lähteäkö keinohedelmöitykseen vai olla ihan vain kaksin.

Miten te jotka olette toistuvia keskenmenoja kokeneet, mihin ratkaisuihin olette päätyneet?

Aiemmat raskaudet ovat alkaneet nopeasti luomuna ja kestäneet 8, 10 ja 7 viikkoa. Perustestit on otettu; kromosomit, vastaaineet, hyytymistekijät ja sperma. Mitään syytä näihin e ole löytynyt. Viimeisimmässä oli tukena klexane ja prednison varmuuden vuoksi, joten lääkeapuakin on jo ollut. Täytin juuri 39 v joten kiirekin tässä alkaa olla. Luomoraskauden onnistumiseen on jotenkin vaikea uskoa.

Mieli on ymmällään ja nyt kohtalotovereiden kokemuksista ja näkemyksistä olisi todella hyötyä.
    Lainaa
  • Särkynyt Enkeli
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Kokemuksiani keskenmenoista

Minulla oli noin 10 keskenemenoa kaiken kaikkiaan. Ihan varmaa lukua en osaa sanoa, koska lopulta ahdistuin niin, että lopetin jo laskemisen.

Olin 38-vuotias, kun sain viimeisen keskenmenoni ja ehdotin silloin miehelleni, että emme yrittäisi enää. Meillä oli tosin ennestään jo yksi lapsi, jonka sain 30-vuotiaana. Luulin, että päätös olisi ollut yhteinen, mutta miehen innoksi lopettaa yhteisen toisen lapsen yrittäminen paljastuikin myöhemmin uuden puolison löytyminen. Mieheni vaihtoi siis nuorempaan puolisoon ja nyt heille on tulossa lapsi.

Itse koin keskenmenot raskaina. Osittain ainakin siksi, että jäin täysin yksin hoitamaan niitä. Mieheni tapaili viimeisen keskenmenoni aikaan jo nykyistä puolisoaan ja jätti minut täysin yksin. Lapsen yrittämisen lopettaminen tuntui siksi lopulta helpotukselta, koska aloin jo ahdistumaan keskenmenon odotuksesta heti kun tein positiivisen raskaustestin.

Teidän tilanteessanne kysyisin lääkärin mielipidettä. Toisaalta, tunnen muutaman parin, joilla raskaus on onnistunut useammankin keskenmenon jälkeen. toisaalta, ei kai adoptiopapereiden jättäminen estä vielä uudelleen yrittämästä omaa biologista lasta?

Lainaa
  • onnekas km potilas
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

4km, 1 lapsi

4 varhaista keskenmenoa oli peräkkäin vähän päälle 30v. Saattoi niitä olla enemmänkin parin vuoden aikana, koska menkat tuntuivat olevan aina vähän myöhässä epätyypillisesti minulle. Ainakin kaksi km oli vielä tosi kivuliaita. Testeissä ei näkynyt mitään kummallakaan, ja saimmekin lapsen muutaman vuoden päästä yrittämisestä. Nyt toinen raskaus loppusuoralla. Olen aina ollut perusterve, mies myös. Kirjoitan tämän kokemuksen, jos yhtään voi lisätä jonkun yrittämisen halua, joilla sama tilanne.

Parisuhde ei itselläni ollut vakaa tuolloin, ja olisinkin halunnut yrittää toisen miehen kanssa mahdollisen viidennen km jälkeen. Mies ei osannut tukea minua tarpeeksi noissa km-tilanteissa, vaan olisi tarvinnut tukea itse. Johtuen varmasti osaksi pelosta, ettei tule saamaan koskaan lasta. Myöhemmin olen kyllä nojaillut hänen olkapäähänsä elämän vaikeina hetkinä.

Sallamaarit: mikä tilanne sinulla, oletko vielä yrittänyt?

Lainaa
  • Wexiina96
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Surullista:(

Mulla takana 3 keskenmenoa ja yksi kohtukuolema
    Lainaa
  • Lapsihaaveilija
    Vierailija
    Ilmianna asiaton viesti

Kaksi keskenmenoa

Meillä on takana kaksi keskenmenoa viime vuodelta, ja sen jälkeen ei ole tapahtunutkaan mitään. Tässä sitä nyt sitten jonotetaan, että päästäisiin tutkimuksiin, kun vauvaa yritetty jo pian kaksi vuotta, ja syli on tyhjä ja kahdesti viety pieni pois. Keskenmenot olivat aika varhaisessa vaiheessa, 6+6 molemmat.

Itkettää ja turhauttaa tämä tilanne, tuntuu käsittämättömän väärältä että tällaista tapahtuu ja moni muu ympärillä saa lapsia helposti :(

Lainaa
  • apua keskenmenoihin

Hei! Halusin tulla kertomaan, että olen saanut 3 keskenmenoa peräkkäin ja homeopaattinen suositteli gluteenitonta ruokavaliota ja paljon raakaruokaa. Heti tärppäsi ja onnistui. Kun yritimme toista, onnistui taas raskaus. Ravintolassa vahingossa tuotiin leipää joka ei ollut gluteenitonta ja seuraavana yönä meni kesken. Tärppäsi taas heti, en edes kuukautisia odottanut väliin ja raskaus onnistui. Minulla ei ole todettu keliakiaa eikä vilja- allergiaa. Jälkikäteen olen lukenut gluteenin aiheuttavan lapsettomuutta.

Lainaa

Osallistu keskusteluun

Kirjoitat vieralijana. Kirjaudu sisään kirjoittaksesi rekisteröityneenä käyttäjänä.