• miukumaukunen
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Puolisolla lapsi ja toisella ei

Olen koko ikäni ollut vapaaehtoisesti lapseton ja sitä olen edelleen, enkä haluaisi lapsia elämääni ollenkaan. Olen kuitenkin parisuhteessa ihmisen kanssa jolla on lapsi yhteishuoltajuudella, viikko-viikko systeemillä. Tällä hetkellä puolisoni on lapsen paikkakunnalla silloin kun lapsi on hänellä, minun ei siis tarvitse olla lapsen kanssa tekemisissä päivittäin. Puolisoni kuitenkin haluaisi että olisin lapsensa kanssa tekemisissä ja viettäisin aikaa heidän kanssaan. Asia kuitenkin on minusta ahdistava ja puistattava, en haluaisi viettää yhtään aikaa ihmisen kanssa josta en välitä ja joka ei ole minulle tärkeä. Jossain kohtaa tilanne tulee muuttumaan niin, että lapsi tulee olemaan meillä viikonloppuisin ja loma aikoina. Tarvitsisin vähän neuvoja ja keskusteluapua mitä minun tulisi tehdä. Onko täällä mulle kohtalontovereita vai kannattaisiko minun siirtää tämä keskustelu jollekin toiselle osastolle?

Olen paljon pohtinut suhteen tulevaisuutta ja sitä onko tässä järkeä tai toivoa. Pystyykö asian kanssa elämään ja opinko jossain kohtaa sietämään lasta ja lapsiperhe elämää vai onko minun parempi lähteä eri teille puolisoni kanssa?
    Lainaa
  • Leia
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Ei ihan sama tilanne

Hei,

asun mieheni kanssa yhdessä ja hänen lapsensa on meillä joka toinen viikko. Itselläni ei ole vielä lapsia, toiveissa olisi joskus saada yhteisiä, joten tilanne on minulla eri kuin sinulla.

En ollut tosin kuvitellut ikinä tilannetta, että alkaisin seurustella miehen kanssa, jolla jo on lapsia. Minulla tosin ei ollut mitään hänen lasta vastaan ja olen aika aktiivisen roolin ottanutkin lapsen hoidossa. Silti koen, etten lasta rakasta. Välitän hänestä kyllä. Ehkä tunteeni ovat hieman vaihtelevat ja edelleen muovautuvat, koska olemme asuneet nyt vajaan kaksi vuotta yhdessä.

Minusta ei varmaankaan hirveästi vertaistukea ollut. Toivottavasti löydät täältä jonkun toisen, joka on kanssasi samankaltaisessa tilanteessa tai sellaisessa ollut. Oletko keskustellut puolisosi kanssa näistä mietteistäsi? Voisiko se helpottaa, jos myös hän tietäisi nämä ja niiden pohjalta pystyisitte sopimaan jo etukäteen miten asiat hoidetaan eikä tulevaisuus sitten mietityttäisi niin paljon.
    Lainaa

Osallistu keskusteluun

Kirjoitat vieralijana. Kirjaudu sisään kirjoittaksesi rekisteröityneenä käyttäjänä.