• Peony
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Kommunikaatiovaikeudet

olen 34-vuotias nainen, omia lapsia ei ole enkä terveydellisistä syistä uskalla edes yrittää raskautta, vaikka lasta kovin haluaisin.

Miesystävälläni on 3 lasta, alle 10 vuotiaita kaikki. Asumme erillään molempien töiden vuoksi. Lapset (2 poikaa, 1 tyttö) ovat miehelläni/meillä joka toinen viikonloppu. Mies on viikot yleensä toisella paikkakunnalla töissä, joten yhteistä aikaa meillä on vähän/olemattomasti.

Kommunikointi ja asioiden jakaminen on ollut alusta asti vaikeaa. Itse kerron suunnitelmista ja aikatauluistani kysymättä, osana arkista dialogia. Mieheni sen sijaan suunnittelee asiat lähinnä minulle tiedottamalla, kun kokee tarpeelliseksi tai muistaa. Sopiminen kaikista aikatauluista lapsia koskien tapahtuu siis mieheni ja lasten äidin välillä, minulta ei kysytä mitään. Mies on aina hirveän katuva ja pahoillaan, kun unohtaa keskustella tai ilmoittaa asioista, mutta mikään ei vaan tunnu muuttuvan.

Koen suurta ulkopuolisuutta tilanteessa. En koe kuuluvani perheeseen. Perheen muodostaa mieheni lapsineen. Pidän hänen lapsistaan kovasti, ja tiedän myös heidän pitävän minusta. Mieheni oli liitossaan pitkään, ja tapasimme (liian) pian eron jälkeen. Keskustelukulttuuri (tai sen puute) taitaa olla menneen suhteen peruja.

Koen itse panostavani kaikkeen paljon sekä ajallisesti, henkisesti että taloudellisesti. Sekä parisuhteeseen että tähän "pakettiin" joka miehen mukana tulee. Koen koko ajan vain pettymyksiä ja pahaa mieltä, kun on tunne ettei toinen panosta, kun ei kerro edes perusasioita! (Aikataulut jotka koskevat myös minua).

Rakastan miestäni kovasti, mutta olen aivan loppu tähän. Jos muutoksia tulee (yhteinen aika peruuntuu, siirtyy) ei mieheni uskalla edes kertoa minulle enää, olen muuttunut ajan saatossa niin kireäksi jatkuvien pettymysten myötä. Yhdessä olemme olleet noin vuoden, ja eroakin olen miettinyt.

Minulle tämä on arvostus ja arvokysymys - miten toinen huomioidaan arjessa. Onko kohtalotovereita?
    Lainaa

Osallistu keskusteluun

Kirjoitat vieralijana. Kirjaudu sisään kirjoittaksesi rekisteröityneenä käyttäjänä.