• Wilma79
    Rekisteröitynyt käyttäjä
    Ilmianna asiaton viesti

Vertaistukea biseksuaalin puolisolle

Hei!

elämässäni olen tullut siihen tilanteeseen että voin todeta tarvitsevani tukea biseksuaalin miehen puolisona olemiseen. Meillä on lapsi ennestään ja toinen tulossa, olen siis raskaana ja käyn aika herkillä. Olen ollut tietoinen mieheni biseksuaalisuudesta jonkun vuoden ja hyväksynyt sen että mieheni käy miehissä. Nyt on tullut uusia piirteitä suhteeseemme miehen seksuaalisen suuntautumisen myötä ja minä koen että en enää selviä tästä tilanteesta ilman ulkopuolista apua ja tukea. Minulla ei ole ketään muuta kuin tuo oma mies kelle puhua tuntemuksistani, mutta kuten hyvin arvata saattaa, se ei ole nyt kovin vastaanottavainen maaperä. Pikemminkin minulla on vahva tunne että minun pitää hyväksyä kaikki hänen piirteensä ja tuntemuksensa mutta hän ei halua eikä hänen tarvitse hyväksyä minun tuntemuksiani. Olen yrittänyt selittää että tilanne ei ole minulle helppo, minähän tässä joudun puolisoni jakamaan toisten kanssa eikä hän, mutta silti..Sekin tuli oikeastaan järkytyksenä kun aloin googlaamaan jotain keskustelupalstaa mistä kysellä neuvoa hokasin ensimmäistä kertaa että mehän olemme sateenkaariperhe! Apua! Miten ihmeessä saan ajatukset järjestykseen ja opin toimimaan oikein näissä tilanteissa kun tuntuu etten selviä itsenikään kanssa.

Mutta siis asiaan. Ilmeisesti olisin tarvinnut sitä ulkopuolista keskusteluapua jo silloin jokunen vuosi sitten, siitä puhuttiinkin mutta sitten se jäi, milloin minkäkin tekosyyn nojalla. Kavereilleni en voi näistä puhua, koska mies ei sitä halua eikä hänen seksuaalisuudestaan tiedä kuin muutama ihminen. Mistä voisin apua kysyä tai hakea? Onko jossain aktiivista keskustelupalstaa mistä voisi löytyä vertaistukea biseksuaalin puolisolle varsinkin lapsiperheessä elävää? Onko joku ammattilainen minkä puoleen voisi kääntyä (itä-suomen alueella)? Mitä ihmettä teen?
    Lainaa

Osallistu keskusteluun

Kirjoitat vieralijana. Kirjaudu sisään kirjoittaksesi rekisteröityneenä käyttäjänä.